מה זה אימון עסקי?

אימון אישי… אימון עסקי…. יועץ ארגוני… ומה שבניהם.

לאחרונה הופכת תופעת המאמנים למשהו שמפחיד בעלי מקצוע אחרים, ולמה זה קורה?

האם האימון נותן תשובה לכל הבעיות? ודאי שלא!

אין לי מושג למה היועץ הארגוני חושב שהאימון העסקי בא להחליף אותו, או הפסיכולוג חושב שאימון האישי בא להחליף טיפול!

לאחרונה הופכת תופעת האימון האישי והעסקי לתופעה רחבה ונפוצה יותר ויותר. אחת האינדיקציות לכך שבכל מקום מדברים על כך. מהי אופנה זאת? מדוע דווקא עכשיו? מה ההבדל בין אימון אישי לבין האימון העסקי (רק עכשיו היה דיון ב”דמרקר-קפה” על העניין ) או הייעוץ הארגוני! מי צריך את זה ובשביל מה?

האימון האישי בא מתחום הספורט. באימון אנחנו משקפים למתאמן את המציאות שלו ויוצרים על ידי כך הבנות עמוקות לפעילות השוטפת , האימון האישי מסייע למתאמן לפתח שרירים מנטליים, אשר מובילים אותו לעבר ביצועים טובים יותר ולהשגת מטרותיו. האימון האישי מאפשרת מסגרת מוגדרת, אשר מאפשרת למתאמן לבדוק לעצמו מהן המטרות אותם הוא רוצה להשיג, לשפר את מה שטעון שיפור על מנת לממש את הפוטנציאל שלו. המתאמן מקבל כלים במסגרת האימון האישי שמאפשר לו לשמר את הישגים שהושגו במהלך האימון האישי במציאות המורכבת בה אנחנו פועלים מתעורר הצורך לשתף מישהו, לקבל משוב נקי על מנת השגת ביצועים טובים יותר.

בין אימון אישי… לאימון עסקי…. ישנו הבדל מסוים, באימון העסקי אנחנו צריכים לתת למתאמן את הכלים שיובילו את העסק לתוצאה מריבית אבל גם יובילו את בעל העסק או המנהל להשגת תוצאות שלפעמים קשורות אחת בשנייה (לא תמיד).

האימון הוא לא טיפול ולא יעוץ. בטיפול המטפל (פסיכולוג) מסייע למטופל להבין את הבעיות מהעבר אשר מפריעות לו היום, ומתוך ההבנה של המקורות והמניעים להתנהגות צומח שינוי בהתנהגות.

בייעוץ ארגוני היועץ מביא תהליכים לארגון /עסק ומכתיב למעשה מה צריך לעשות…על פי תפיסתו של היועץ הארגוני. מאמן עסקי/ארגוני לעומת זאת אינו נותן עצות, הוא מסייע למנהל לראות את הדברים מנקודות מבט שונות שיפילו את האסימונים לאותו מנהל או מנכ”ל להגדיר מחדש את התפיסה העסקית ולגבש לעצמו את הדרך המיטבית כדי להשיג אותן. 

לתיאום פגישת היכרות חינם לאימון עסקי או אימון אישי התקשרו עכשיו

לטלפון 052-2253838 | shmuel@sh-h.co.il

דילוג לתוכן