תוכנית עבודה – אפיינו תוכנית עבודה מאתגרת אך ריאלית. על היעדים להיות ברי הגשמה, עליהם להיות מאתגרים אך לא בלתי מושגים. היעדים יכולים להיות כמותיים או איכותיים, אך חייבים להיות מדידים. יעדים שאינם ניתנים למדידה, לא יוכלו להפוך למציאות.

הוצאות – יש לבחון את כל הוצאות העסק ולבדוק היכן ניתן להוזיל עלויות. ניהול נכון של ההוצאות יביא לשיפור מהיר במשאבים הזמינים ובהגדלת הרווחים. הוזלת עלויות יכולה להתבצע בכל אחד מהתחומים: ספקים, מלאי, הוצאות מכירה, הוצאות שוטפות וכו’.

ניהול זמן – על מנת לנהל עסק בצורה היעילה ביותר, ניהול זמן נכון חייב להיות חלק בלתי נפרד מניהולו. לדוגמא: התחילו את הבוקר ברשימת המטלות, סדרו אותם על פי חשיבות, התחילו במטלה החשובה ביותר, המנעו ככל האפשר מהפרעות, הקצו זמן לכל מטלה ודאגו לעמוד בזמנים למעבר למטלה הבאה

תיעוד – העלו הכל על הכתב. וודאו כי כל ענייניכם העסקיים וההסכמים מאושרים בכתב. הסכמים מילוליים –  קשה, ולעיתים אף בלתי אפשרי, להוכיח במקרה שמתעוררות בעיות. תיעוד בכתב גם ימנע מאנשים לנסות לשנות את דעתם או למסור גרסה אחרת בשלב מאוחר יותר.

קהל יעד – בחנו מי הלקוח שלכם, הרגלי הצריכה שלו, סגנון החיים, מצב רוחו וכו’. מפו את המוצרים והשירותים אותם אתם מציעים, וחשבו מי הלקוח שיצרוך את המוצר אותו אתם מציעים.נסו למצוא לקבוצת מוצרים או שירותים שהנכם מוכרים מכנה משותף עבור ציבור הלקוחות.כמו כן על ידי מיקוד קהל יעד, ניתן גם למקד את השיווק, וכך לחסוך הוצאות שיווק מיותרות.

מתחרים –  ככל שתכירו את המתחרים שלכם לעומק, כך יהיה לכם יותר קל לבדל את המוצר או השירות שהנכם מציעים.  שאלו עצמכם: מי המתחרים שלי, היכן המתחרים שלי נחשפים ואיך, מה הם מבטיחים ללקוחות וכו’.

טרנדים – היו מודעים לסביבה והחשפו לטרנדים עולמיים. בחנו  את הרגלי הצריכה לטווח ארוך, מגמות בענף. בניית עסק לעתיד מצריכה חשיבה לטווח ארוך ותכנון קדימה.

קשר אישי הוא הבסיס לכך שלקוחות ירצו לחזור אליכם. הם ירגיש כיף, רצויים  וחוויית קניה מהנה. קשרו עימם שיחה, הביעו עניין במה שהם אומרים, הביעו אהדה ביחס לנקודות שהם מעלים בשיחה, שאלו שאלות מתעניינות.